Mai bejegyzésem témája a szelektív hulladékgyűjtés. Nem vagyok egy megrögzött környezetvédő, inkább egy jó közepes átlagembernek szeretném magamat gondolni. Itthon több utcányit kéne a műanyagos, üveges vagy a fémdobozos kukáig megtenni, úgyhogy a relatíve kis termelés mellett nincs külön gyűjtve, csak a papír kivétel, mert az itt van a lépcsőház aljában. De barátnőméknél múltkor direkt kiszámoltam, amikor többedszeri rávezető kérdés hatására is nemleges választ kaptam a különgyűjtéssel kapcsolatban, hogy csak 40 lépésre van a normál kukától.

Pedig náluk a csapvíz ihatatlanságából fakadóan jelentős mennyiségű ásványvizes műanyagpalack keletkezik egy évben. Én sem teszek minimumon túl semmit az ügy érdekében, de ez tényleg nem távolság. Ha egyszer saját háztartásom lesz, akkor alaphangon külön fogom gyűjteni legalább ezt a pár alapdolgot. És, hogy mennyire nem ugyanolyan a beállítottságunk, azt teljesen jól jelzi ama szituáció, hogy én meg múltkor majdnem kihajítottam a kukába pár lejárt gyógyszert és teljesen jogosan felháborodott barátnőmből a gyógyszerész, hogy azt így nem szabad és majd ő elviszi a patikába. A ráutaló magatartást továbbra is folytatom náluk, hátha egyszer célra vezet és szeretnék megkérni mindenkit, hogy igenis cseszegesse a környezetét, hasonló helyzetben.

Szerző: falconup  2012.08.24. 00:10 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://husevovirag.blog.hu/api/trackback/id/tr414695173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EnnVirág 2012.08.24. 22:37:14

Szerintem ez a "szokásos": "van nekem elég bajom, időm meg nincsen"! Nem tudom, mi indokolja a leírt esetben. Én gyakran közvetettebben húsba vágó kérdésekben is ezt a hozzáállást tapasztalom. Bizonyára nem fogták fel, hogy ÍGY / EZÉRT nem lesz sok időnk. ...avagy nem érzik, hogy sürgős a probléma. Esetleg látták már, amit egyszer én: szemetesautó jön - minden szelektívet egy, ömlesztett tartályba be, s el. Álltam egy darabig tátott szájjal, hogy most MI VAN??? Szerencsére ez több, mint 10 éve volt, s a remény hal meg utoljára! :)
Kezdjünk kampányt! Mindenki keresse meg a legközelebbi szelektív gyűjtőt és hetente egyszer - testedzésként! - menjen, fusson, ugráljon, biciklizzen - vagy, ami jól esik! - el a szajréval odáig!
süti beállítások módosítása